onsdag 5 februari 2014

Carpe diem.

 
Har börjat ta tag i att göra fotoalbum. Har testat att göra fotobok på nätet men datorn fixar inte det och jag tycker faktiskt det är roligare att klistra och skriva själv. Gör en för vår/sommar för att sen göra höst/vinter (hoppas jag ;-)).
 
När jag ser alla gamla bilder tänker jag på hur fort tiden verkligen går och att man verkligen ska fånga dagen.
Fick mig en tankeställare igår då vi fick veta att en i släkten som haft cancer sen i somras nu har fått beskedet att det är kört, finns inget att göra mer. Levern är angripen och helt slut. Tänk att ligga hemma och inte veta om man lever nästa vecka, nästa timme eller nästa minut. Precis så var det för min morfar med. Fruktansvärt för personen själv och för alla nära runt omkring som inget kan göra. 
Jävla cancer som kan äta upp en inifrån på det viset!!
Man ska verkligen vara glad för det man har och att man får vara frisk. Ta vara på varje dag och leva här och nu för man vet aldrig vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar