tisdag 28 juni 2011

Midsommar och min födelsedag

Midsommarafton firade vi hemma hos oss med Fia och hennes tre M, Pierre, Elif o Iris och Henke, Charlotte, Ian o Agnes. På dagen var det midsommarfirande nere i byn med midsommarstång, lotter och brandbilsåkning för barnen. Både Elias och Oliver åkte. Spännande såklart!

Denna dag var även min födelsedag så jag bestämde mig för att trotsa traditionen med sill och potatis och gjorde en smörgåstårta (recept från Victoria på bloggfamiljen). Perfekt eftersom man kan förbereda det mesta och det känns även somrigt och gott. Kan vara lite känsligt eftersom man nog förväntar sig sill på midsommar. Tror att de flesta uppskattade det ändå. Själv blev jag väldigt nöjd, den blev supergod, mums!!


Några av de fina presenterna. Tårtfatet är redan
en favorit.


Fredrik höll i sin tradition då han bjuder in grannar
på snaps och litet tilltugg på fm. Elias var något
stolt då han fick vara med de vuxna och skåla.


Krossade ostbågar runt tårtan blev supergott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar